niedziela, 21 października 2012

Risotto z kurczakiem i cukinią

Chyba pożegnaliśmy dzisiaj złotą jesień, prognoza na najbliższe dni nie zachwyca. Czy to możliwe aby na święto zmarłych  miał padać śnieg brrr
Ale weekend był cudny :) Mieniące się w słońcu na złoto, rudo i czerwono liście.

A dziś na moim stole gościło: risotto.

Składniki :
szklanka ryżu arborio do risotto
50 g masła
1,5 szklanki bulionu ( ja użyłam drobiowego ale może byc również warzywny)
250 ml białego wytrawnego wina
pierś z kurczaka ( jak najbardziej może być wersja wegetariańska bez kurczaka :))
cukinia
2 łyżki stołowe śmietany ( ja użyłam 30 %)
starty parmezan
pestki dyni
natka pietruszki
biały pieprz, sól, gałka muszkatołowa

Ja risotto przyrządzam korzystając z głębokiej patelni. Wpierw rozpuszczam masło ( uwaga by się nie przypaliło, jeżeli mamy w domu lepiej użyć masła klarowanego) na bardzo małym ogniu. Wsypuję ryż na patelnię i mieszam aż stanie się przezroczysty. Teraz powolutku podlewamy bulionem i winem ciągle mieszając. Czekamy aż ryż wchłonie płyny i dalej podlewamy.  Ryż powinien zwiększyć swoja objętość przynajmniej dwu-trzykrotnie.  Powinien być lekko klejący, natomiast w środku delikatnie twardawy. Na oddzielnej patelni podsmażam pokrojoną pierś z kurczaka. Dodaję kurczaka do ryżu. Następnie wsypuję przyprawy: sól , pieprz, gałkę muszkatołową. Dodaję pokrojoną cukinię. Całość mieszam i chwilę podgrzewam ( tak by cukinia była lekko twardawa). Dodaję śmietankę i parmezan. Mieszam.
Podaję z posiekaną natką pietruszki ( czy wspomniałam wcześniej, że ją uwielbiam :)) i prażonymi pestkami  dyni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz