niedziela, 13 maja 2012

Dziś na słodko :) Naleśniki z serem z musem truskawkowym

Za oknem zimno i ponuro, aż trzeba sobie osłodzić niedzielę. Właśnie piję mocną aromatyczną kawę, a za oknem w parapet dzwoni deszcz.
Dziś mam dla Was propozycję na naleśniki. Jakie najbardziej lubicie ?
Ja chyba w każdej postaci, ale najbardziej te według przepisu mojej mamy  z cieniutkim ciastem. Wstyd się przyznać do niedawna w ogóle mi nie wychodziły, aż pewnego pięknego dnia zakupiłam patelnię do naleśników, od tamtej pory wychodzą za każdym razem.

Składniki:

Ciasto

  • 300 g mąki
  • 1 jajko
  • mleko (ok 250 ml)
  • łyżka oliwy
  • 1/3 łyżeczki soli

Nadzienie

  • 300 g sera białego ( wedle uznania, ja użyłam chudy)
  • 400 ml jogurtu naturalnego (kremowy lub grecki)
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • cukier waniliowy
  • cukier trzcinowy
  • truskawki

Placki:
Do miseczki przesiewamy mąkę wbijamy jajko, łyżeczkę oliwy, sól oraz dolewamy mleko. Tak naprawdę trudno podać mi bardzo dokładne proporcje. Konsystencja ciasta powinna być dość rzadka, mniej więcej taka jak śmietany kremówki. Patelnię przecieramy oliwą (najlepiej jak mamy pod ręka spryskiwacz do oliwy) i rozgrzewamy. Wlewamy porcję ciasta na patelnię i równo rozprowadzamy. W momencie jak ciasto zaczyna odchodzić od powierzchni patelni przerzucamy je na drugą stronę.

Farsz:
Do miseczki wrzucam ser biały, wsypuję pół opakowania cukru waniliowego, dwie łyżeczki cukru trzcinowego, 100 ml jogurtu naturalnego oraz cynamon. Całość ucieram blenderem na gładką masę. Smaruję placuszki i zawijam. Odsmażam naleśniki na łyżeczce margaryny, aż się zarumienią. Pozostałą część jogurtu mieszam z łyżeczką cukru waniliowego. Mielę truskawki  również z cukrem waniliowym.

Naleśniki podaję polane musem truskawkowym oraz jogurtem. Mniam, zapachniało latem :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz