sobota, 5 maja 2012

Krem z pomidorów z pesto

Przyszła upragniona wiosna ( a właściwie prawie lato). Dookoła zielono, za oknem pachnie bez. Kwiecień i maj to moje dwa ukochane miesiące, gdy wszystko budzi się do życia, a zieleń jeszcze taka soczysta nie zmęczona słońcem.
Majówka upłynęła na błogim lenistwie. Ale żeby nacieszyć też żołądek dziś proponuję krem z pomidorów ( co prawda jeszcze tych przetworzonych bo na te nasze, pachnące słońcem jeszcze musimy trochę poczekać).

Składniki:

  • 250 ml bulionu ( ja użyłam drobiowego z wkrojoną jedną marchewką)
  • 750 ml przecieru pomidorowego
  • 2 łyżeczki koncentratu
  • 2 ząbki czosnku
  • mały słoiczek pesto
  • śmietana 12%
  • 1/3 serka topionego kremowego
  • sól, pieprz
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • szczypta chilli
  • kilka suszonych pomidorów

Do bulionu wlewamy przecier pomidorowy oraz dodajemy koncentrat. Gotujemy około 10 minut. Dodajemy wyciśnięty lub posiekany czosnek, trzy łyżeczki pesto, słodką paprykę i szczyptę chilli, serek topiony, zaprawiamy dwiema łyżeczkami śmietany, wrzucamy 4 suszone pomidorki, solimy i pieprzymy do smaku. Całość mielimy blenderem (wówczas mamy gwarancję, że wszystko dokładnie się wymiesza i uzyskamy aksamitną konsystencję).
Krem nalewamy do miseczek przyozdabiamy świeżą bazylią, łyżeczką pesto, łyżeczką śmietany i pokrojonymi suszonymi pomidorami.

Smacznego :)
P.S. Czy widzieliście dziś księżyc? Piękna pełnia. Zagląda do mojego okna :)

1 komentarz:

  1. WOW WOW WOW super! rewelacyjny przepis. z pewnością go wypróbuję. Moje ulubione pesto... czosnek...

    OdpowiedzUsuń