środa, 7 marca 2012

Kurczak z morelami w sosie curry

Dawno mnie tu nie było. Niestety w ostatnich dniach na brak zajęć nie narzekałam. Złapałam dziś chwilę oddechu i zaszyłam się w kuchni. W poszukiwaniu pomysłu na jutrzejszy ciężki dzień pracy zabrałam się za przyrządzanie kurczaka na słodko. Gdy pierwszy raz go przyrządzałam próbowałam trafić "przez żołądek do serca"  pewnego mężczyzny, jednak zdecydowanie użyłam wtedy za dużo chilli. Oj nie obyło się bez dużej ilości wody :) .



Składniki:
2 filety z kurczaka
200 g suszonych moreli
20 ml mleka kokosowego
300 ml wody
2 łyżeczki curry
1 łyżeczka słodkiej papryki
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżeczka oleju
1/2 łyżeczki cukru
szczypta chilli 
sól, pieprz do smaku

*łyżeczka- domyślnie do herbaty, łyżka- domyślnie do zupy

Rozgrzewamy olej na patelni. Kroimy kurczaka, wrzucamy na patelnię i podsmażamy.Gdy delikatnie się zarumieni dolewamy wodę. Kroimy morele i dorzucamy na patelnię. Doprawiamy curry, papryką. Dodajemy cukier oraz chilli. Solimy i pieprzymy wedle uznania. Całość dusimy około 15 min. Jeżeli zacznie ubywać sosu delikatnie podlewamy wodą. Na koniec dodajemy mleko kokosowe. Następnie zagęszczamy sos mąką rozrobioną w odrobinie wody. Podajemy z ryżem. Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz