wtorek, 28 lutego 2012

Błyskawiczna "tarta" z owocami

Czy też miewacie dni w których nie sposób obyć się bez słodkości? Krążę wówczas po domu w poszukiwaniu zachomikowanego "małego co nieco". Ale co zrobić gdy mamy ochotę na ciasto a wcale nie chce nam się piec i nie mamy na to najzwyczajniej czasu. Mam dla Was przepis który nie wymaga  pieczenia, na szybką  tartę.


Składniki ( blaszka o średnicy 25 cm)
250 gram ciastek typu digestive (herbatniki pełnoziarniste)
100 g masła
500 g serka waniliowego
1 łyżeczka miodu
owoce (ja użyłam tym razem brzoskwinie w syropie oraz maliny)


Najfajniej jeżeli macie w domu formę z otwieranym dnem (w przeciwnym wypadku trudno będzie wyjąć tartę- chociaż przyznam szczerze mi to nie przeszkadza bo z przyjemnością zjadam ciasto łyżeczką z foremki :) ).
Na początek mielimy herbatniki w blenderze. Roztapiamy w rondelku masło. Mieszamy pokruszone herbatniki z masłem. Otrzymaną masą wykładam formę i wkładamy do lodówki na pół godziny. Następnie ubijamy serek waniliowy z łyżką miodu i rozsmarowujemy na dnie tarty. Ponownie wkładamy do lodówki do czasu aż masa stężeje.  Na koniec dekorujemy tartę owocami i rozkoszujemy się smakiem .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz