środa, 22 lutego 2012

Syrop imbirowy

Ale dziś szaro i ponuro... oby do wiosny.
Zgodnie z obietnicami dziś przepis na bardzo prosty syrop imbirowy.
Zanim przysiadłam do pisania zaparzyłam sobie aromatyczną herbatkę z cytryną i właśnie z tym syropem. Oczywiście, gdy tylko usłyszano w domu moje skradanie się do kuchni i dźwięk gotującej się wody nawet nie wiem kiedy okazało się, że nie tylko ja nabrałam ochoty na smakowity napar :)

Składniki:
250 ml wody
200 g cukru trzcinowego
2 kłącza imbiru




Wystarczy zetrzeć imbir na dużych oczkach na tarce (można również pokroić w plasterki, jednak wtedy napar jest mniej intensywny). Zagotować w garnuszku wodę z cukrem i z imbirem. Gotować na małym ogniu ok 15 min. do momentu aż cały cukier się rozpuści a syrop zgęstnieje.
Aby uzyskać bardziej korzenny smak można do gotującego się wywaru wrzucić kawałki kory cynamonu oraz goździki.
Odcedzamy powstałą miksturę i przelewamy gotowy syrop do zamykanej butelki lub słoika. Najlepiej przechowywać w ciemnym chłodnym miejscu.
Ja natomiast pozostawiam imbir w syropie i wykorzystuje go np. do herbaty,ciasta i drinków.

Pozdrawiam :)
Papryczka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz